16.12.2011

Moro.

Te rakkaat dislikettäjät/likettäjä, kertoisitko mikä blogissani on vikana, että pitää joka postaukseen ruksata sitä dislikenappia ? Olisi kiva pitää blogi mieluisana ettei saisi aina katella niitä painettuja dislikejä oli postauksen aihe mikä tahansa.

Ja te muut, mitä pidätte uudesta bannerista? Ja tervetuloa pari uutta lukijaa ! :)

15.12.2011

pikapikapikapostaus.

Moi kaikille, pikasesti ! :)

Eli oon ollu kotona nyt tiistaista, huomenna taas kouluun.. Mul on korvassa joku painaumajuttu ja sitten flunssa, ni en oo ollu koulussa. :D Tänään ois ollu 8h päivä, koska matikan tukiopetus normikoulun päälle. En ollu koulussa, joten mä hullu meen huomenaamulla kaheksaks kouluun, siihen tukiopetukseen ja sitten vikalla tunnilla uusintakoe. Onneks pääsen jo puol kaks, ja sit Justiina meille ! :)

Eilen väsäsin Bellalle tonttulakin, josta kuvia huomenna tai lauantaina, viimestään la. Tänään oon kokopäivän vaan siivonnu. -.-

Eipä mulla muuta, lumi sais tulla jo ! Masentavaa ottaa tonttuilukuvia ilman lunta, jossei aattomaastossa viiimestään oo lunta ni sit mökötän ja suusta pääsee MUR joulutoivotuksien sijaan.. No ehkei, mutta melkein ! Janinan kanssa jo hyvät suunnitelmat aattomaastoon, nyt oottaa vaan että aika menis nopeesti ja sitä lunta tulis. :)

Mä meen, moikka !

13.12.2011

joululahjatoiveita

Moi, jo toisen kerran tänään. :D Tässä pari joululahjatoivetta, kollaasi nyt on mitä on..


1.Canon eos 550D, tuskin tuun saamaan mutta silti :D
2. Rahaa, sitä ei oo koskaan liikaa...
3. Leena Lehtolaisen uusin kirja, Oikeuden jalopeura. Toi on trilogian toka osa, eka oli hyvä niin ku Leenan kaikki kirjat !
4. Onepiecen teddyhaalari, tuskin tuun tätäkään saamaan ku hintaa vajaa 200e..
5. Ah, rakastan suklaata, joten sitä siin (;
6. Red hot chili peppersin uusin levy (:
7. Pinkit reinot, niin kätevät ja lämpimät tossut :)

sairastelua ja kisafiiliksiä.

Moi!
Viime perjantaina olin Olivian ja Axelin kanssa Itiksessä shoppailemassa. En ostanut itseasiassa mitään muuta kuin Olivialle joululahjan ja ruokaa. :D Äiti haki meijjät kotiin ja sit kävi ostamassa mulle Seppälästä sellasen ihanan haalarin, oon nii rakastunu siihen. :) Kuvaa myöhemmin.

Lauantaina olin auttamassa Kaktua Kalliorinteellä kisoissa Futuran kanssa. 80cm hylky kun Kaktu tippu Futun hurjan loikan jälkeen, 90cm 0-0 ja 3. sija. Hienot ! :)

Sunnuntaina heräsin aikaseen Teean kanssa kirkkoon riparimerkintää hakemaan.. Siitä suoraan Tuusulaan autokirpparille. Loppupäivä vaan lagailua himassa.

Maanantaina koulussa ei mitään kummallista, Elinan kanssa hilluttiin potkupuvut päällä koko päivä. :) Äiti on kipeenä ja lähti lääkäriin, ja pääsin sen kyydillä suoraan koulusta tallille.
Menin Bellalla kevyttä koulua, vettä sato ja kenttä oli alkuun jäässä + liukas. Poni oli kauheen vänkyrä ja tahmea alkuun, loppua kohti parani. Paljon käyntityöskentelyä, vähän ravia ja vaan kaks lyhyttä laukkapätkää oikeeseen. Lopuks jäi ihan kiva fiilis alun vänkyröinnistä huolimatta.

Tänään tiistaina, heräsin aamulla ja mulla oli järkyttävä olo. Kurkku kipee ja pää täys räkää ja nenä tukossa. Jäin suosiolla koulusta kotiin. Äitikin nyt ollu viikonpäivät kipeenä, tauti näemmä tarttunu… Huomenna lääkäriin korvien takia, toivottavasti ei oo korvatulehdusta !

Ainiin, mun kaveri keskisuomesta tulee meille perjantaina kylään ja lähtee maanantaina oltuaan mun kanssa päivän koulussa. Kivaa siis tiedossa Justiinan kanssa ! :)

Tää oli kuvaton postaus, koska kirjotan tätä puhelimella :D. Toivottavasti onnistuu, en oo aikasemmin kokeillu..

Moro, ja pysykää terveenä ! (:

9.12.2011

8.12.2011

tiivistelmä kuluneesta viikosta.



Moikka taas !

Kotiuduin maanantai-iltana Keskisuomen reissulta, ja tiistaina haettiin eläimet hoidosta ja katottiin linnanjuhlia. Eilen oli tarkotus kirjottaa, mutta sähköt pätki pitkin päivää niin ei ollut sopivaa väliä kirjoittaa tänne mitään. :D

Viikko tiivistettynä ;

perjantai : Koulussa meidänluokan kahvila, ei mitään erityistä. Koulun jälkeen lemmikit hoitoon.

lauantai : Istuin autossa sen 6h Muurasjärvelle.. Illemmalla Sohvin ja Noutin kanssa Rossulla maastoon, kivaa oli. :) Illalla iltatalli yhdessä Sohvin kans.

sunnuntai : Aamulla herätys puol 9, ja aamutalli sohvin kans. :D Ruokittiin hepat, annettiin heinät, täytettiin vesiastia ja siivottiin pihattoa.
 Lähin Pinjalle puolenpäivän aikaan, ja tulin takasin antamaan hepoille päiväheinät, kun Sohvi oli mökkeilemässä poikaystävänsä kanssa.

Illalla oltiin moikkaamassa toisia pikkuserkkuja, joten Tiina hoiti iltatallin. Kävin vielä moikkaamassa heppoja kun tultiin takas toisilta pikkuserkuilta.

maanantai : Aamulla taas aikanen herätys ja aamutalli Tiinan kanssa. Käytiin koululla kirpparilla, josta moikkaamaan toisia pikkuserkkuja ja sitten pikkuhiljaa Jyväskylän kautta kotia.


issikkatamma Noutti :)




ardennertamma Rossu :)



muuli ?
suokkitammavarsa Tytti :)





tiistai : lagailua himassa, piti mennä ratsastaa Bella mut sillä menikin jo joku muu. :)

keskiviikko : Ollen ja Axelin kanssa knapperissa.

torstai : Hoidin Futuran, lauantaina meen hoitamaan Kaktulle kisoihin. :)

Moro :D

1.12.2011

Postaus sunnuntailta! + muuta

Moi !
Anteeks heti kärkeen, ku kunnon postaus sunnuntailta tulee vasta nyt. Suurin osa kuvista on nyt mulla, ne mitä ei oo ni tulee joskus jälkikäteen. Postauksen oisin voinu tehä aikasemminkin mutta koska mese oli vaihteeks ihana ja lagaili _usein_ ni sain viimeset kuvat maanantaina ja sen jälkeen ei oo ollu aikaa kunnolla kirjottaa. Mutta asiaan. :D




Hyppäsin siis Bellalla, ekaa kertaa kunnolla. Kuvia katsoessani tajusin, et istun huonosti, jalat roikkuu missä sattuu yms. En ole siis kesäkuun lopun jälkeen käynyt tunneilla, joten kaikki hakusessa kun ei ole ketään huutamassa ohjeita. Tarkoitus ois mennä Bellalla tunneille ja kehittyä yhdessä eteenpäin. :)

Tultiin eka parikertaa vaan puomia, joka oli tolppien välissä pitkän sivun keskellä. Se parikertaa molempiin suuntiin, ja sitten nostettiin, n.50cm ristikoksi,  ja sekin muutaman kerran.
Sitten otettiin mukaan lävistäjällä oleva pysty, n. 40cm.

Senjälkeen tultiin muutamaa rataversiota (huimasta kahdesta esteestä) korkeutena suunnilleen 60cm. Sit kerran tulin yhen pystyn n.75-80cm ja kahesti okserin jonka takapuomi oli suunnilleen se 75-80cm. Korkeudet ei oo niin justiinsa, ku tolpat on ite rakennetut eikä niis oo muita mittoja, ku yhessä kohassa lukee 62cm. :D

Huomas et poni tykkäs hypätä, se oli oikein tykki ! ;) Kuski oli välillä vähän hakusessa, niin myös tippumisessa.. Tultiin siis okseria vikaa kertaa, ja askel ei sopinu ollenkaan. Poni pysähty, mä olin jo menossa esteen sekaan, kunnes tsädääm poni päättääkin pompata puhtaasti yli, ja kuski oli HYVIN HUKASSA. Siinä sitten komee alastulo, jos oisin suoraan tullu ni oisin jääny alle, mut jotenki ninjailin ja käännyin sivummalle. En tosiaan tiedä miten ! :D Videolta näyttää hassulta, ja kun oon videoita saanu niin teen niistä pienen koosteen tänne.







ai kui oon hiekkanen ? :D







Kuvia ei nyt tullukkaan niin kauheesti mitä luulin..

Tiistaihin ; Menin Bellalla ilman satulaa vajaan tunnin. Oli ihan kiva, Olivia meni Kassulla. Kentällä oleva rekka vaan vei tilaa, mut onneks ponit ei sanonu siihen mitään ku tottunut hälinään. Vasen laukka ei aluks pyöriny ollenkaan ja sitä oli tosi hankala ylläpitää. Vaikka vasen laukka on Bellalle vaikeempi ni ei se koskaan oo ollu noin vaikeeta... Oikeeseen meni lopuks tosi hienosti ni lopetin sit siihen. :) Loppuravit eteen alas ja pitkät loppukäynnit.

Sain sunnuntaina myös uudet ratsastushousut, ja sukat, kiitos äiti. :)


Lähden lauantaiaamuna keskisuomeen sukulaisten luokse ja moikkaamaan siellä asuvia kavereita. :) Tuun takasin maanantai-iltana, joten kunnollisempi postaus varmaan tiistaina, jollon ois tarkotus lähtea Bellalla valoseen aikaan maastoilemaan.

Ainiin ! Olin maanantaina Kaktun kanssa tallilla ja kun tunti peruuntui, sain vähän hypätä Futuralla, kivaa oli ! :) Kaktu meni sitten vielä mun jälkeen, ja hyppäs noin metriä. Eilen olin myös hoitamassa Futun, sai tiistaina rokotukset ni vaan kävelytin joku 30min. :)

Leivoin just kaks mangojuustokakkua huomiseen luokan kahvilaan, kuorrutukset vaan puuttuu. Meenkin tästä puuhailemaan muita, moikka!


EDIT : Sainkin Wilmalta jo tippumisvideon, joten tässä ois ! ;D Videolla ei näytä et poni tyssäis niin pahasti, mutta kyllä se ihan pysähty eikä hypänny vaan juuresta. :D