30.4.2012

oivoivoi

On taas blogi vähän jäänyt....

Viime viikolla olin tetissä Ruskeasuolla Poliisin tallilla, kivaa oli ja hyvin meni! Sieltä ei valitettavasti ole kuvia, koska en tiennyt saako siellä kuvata ja sit koko asia unohtu :D Porukka oli mukavaa ja hevoset kivoja. Päivittäin harjasin 2-5 hevosta, siivosin karsinoita, ruokin heppoja, pesin kamoja, pesin jalkoja, tarhasin hevosia, pesin hepan ja vaikka mitä muuta perusjuttuja. :)

Torstaina Romy sai varsan ! Olin ihan ihmeissäni ku oli tullu monta puhelua ja viestejä, että Romy on varsonut. Kukaan ei siis tiennyt, että Romy on tiineenä, sitä on liikutettu normaalisti, ruokittu normaalisti yms. Sen vaan luultiin olevan lihava, ja vaikka se ei laihtunut niin mitään ei epäilty. Kukaan ei osannut edes odottaa varsaa! Romyn maha ei edes ollut niin iso kun olisi voinut luulla, Jippu on nimittäin iso tyttö. :) Onneksi emä ja varsa ovat kunnossa eikä mitään ole sattunut. Nyt vain eletään rauhssa vauvvaelämää. :3 Lukekaa lisää, PAUKUN BLOGI !

Romy ja Jewel, ''Jippu'' :) vauvva päivän ikänen :)


Perjantaina oli suunta kohti Nilsaksen leirikeskusta ja riparin ennakkoviikonloppu.. Ketään ei oikeen innostanut koko homma, mutta iltaa kohti meno parani. ;) Löydettiin uusia kavereita ja siinähän se yö meni käytävillä hilluessa ja sääntöjä rikkoessa, hups. :D  Kivaa oli koko viikonloppu, kiitos kaikille ! Erityisesti Tilda, Ada, Samu, Miko ja Emppu !

hymyilevä papu, spurgu ja turtles? ♥  noeivaa Miko, Emppu ja Samu ! (: © Tilda


Sieltä kotiuduttiin Tildan kanssa, niin monen mutkan kautta päädyttiin Nikkilään hillumaan. Oltiin siellä loppuenlopuks vaikka kuinka pitkäään, tuli kotiin vähän vaille 22 :D

Tänään en oo tehny vielä oikeen kummosia, olin tallilla Idan kans, ratsastettiin Amy puoliks ja sit lähettiin äitin kans käymään Ikeassa ja sielläpäin, tuli Juliaakin moikattua. :) Nyt tuli vieraita ja koitan karata jonnekkin illalla, kattoo miten käy!

Yritän olla aktiivisempi, pahoittelen näitä taukoja.. :D Tervetuloa uusille lukijoille ! Moro :)

19.4.2012

elämä potkii päähän

Moi !

Taas on kirjottelu jääny, ja nytki saatte tyytyä pariin turhaan riviin.. Ooon kipeenä, en ollu tänään koulussa mutta tosin Nevaksessa kattomassa Nina Fagerstömin valmennuksia. Hienoa oli. :D

Huomenna Ylläkselle lähtö, sunnuntaina paluu ja sit onki jo tettiviikon aika. Koitan saada jonkun kunnon postauksen aikaseksi vaikka sit Ylläksellä..

Loppuun parit kuvat rakkaasta weitistä..




moimoi :)



15.4.2012

viikonloppu med JUNIS & LEMIS ! ♥

MORO!

Meil oli kouluu eilen, joka oli semisyvältä. Käveltii loskapaskas, sukat kastu ja mieli oli maas.. No koulust sit kauppaa äitin kans, ostettii ruokaa yms perus. :D
 Siinä sitte prukat + veli lähti himasta, joten meil oli käty. Olle ja Tilda sit tuli meille yöks, ja hauskaa oli! Tehtii muffinssei, & pitsaa, DATATTII, syötii, kateltii leffaa, juteltii yms perus. Oli hauskaa porukal pitkästä aikaa, kiitti tytöt ! :) videopostaus piti tehä, mut unohtu.... :D

Mul ei oo ku vasta muutama kuva, joista laitan yhen tähän, loput tulee sit kuvapostauksena kunha saan ne. :)
yhtä kuumii ku saharan aavikko, eiku mitä ?

Huomenna tytsyjen kans itksee, siihe asti morororo !

anteeks lyhyt postaus, postaan sit enemmä ku o aikaaaa ):

11.4.2012

oon huono.

On taas blogi vähän jäänyt..



Kummosia ei oo tapahtunu, tallilla ja kavereitten kans oltu. (:
tildakarhunpoika ja viivismurffi

Piia, mä ja Tilda! oli hauskaa :D

Löysin eilen entisen liikutusponin nykyisen liikuttajan (taino se löys mut) ja oli tosi kiva kuulla Cavallon kuulumisia. Mähän liikuttelin sitä sillon joskus -10 syksyllä muutaman kerran, kunnes se myytiin. Ei siitä oikeen ensiponiks ollu...

Me lähetään ensviikon perjantaina Ylläkselle viikonlopuks laskemaan, ja tullaan sit sunnuntai-iltana takas. Ootan innolla! :) Heti maanantaina alkaa sit tetti, toivottavasti jaksan herätä..
mun rakas ♥

Tasan viikonpäästä keskiviikkona hammaslääkäri, en yleensä pelkää mitään tollasia, hammaslääkäris on kivaa jne, mut nyt pelottaa.. ): Mun leuat naksuu aina kun syön, ja myös mun polvissa on vikaa. Mun äidillä on reuma, ja leuoissa vikaa. Äiti luki netistä et lapsilla reuma tulee ekana kai leukoihin, joten nyt toivon vaan ettei mulla oo reumaa tai leuoissa mitään muutakaan, esim luuta lähteny tms. ):

Tallille oon menossa huomenna, ja perjantaina Olle tulee mukaan ja ridataan hepat yhessä. :)

Ei mulla kai muuta, anteeks taas ku kesti päivitellä koitan olla aktiivisempi jatkossa.. Kommentoikaas muuten, uus bannerikin laitettu. ;)


Aamen.

29.3.2012

kiirettä pukkaa.

Moi!

En ookkaan postannu lauantain jälkeen vaikka piti....

Sunnuntai meni sukujuhlissa, jonka jälkeen tosin käytiin Prismassa ostaa mulle uus kypärä, mut se meniki palautukseen ku oli liian iso. :D Muuta kummosta ei oo tapahtunu.

Mun piti tehä postaus mun ratsastuskamoista, mutta koska blogger, niin sitä ei oo vielä tullu. Kattoo jos viikonloppuna kerkeis vaikka kiire on. :)

Nyt oon ridannu Amylla maanantaista asti, tosin tiistaina menin Romppulilla vaihtelun vuoks. On ollu kestämistä siinä neidissä , kunnon pelleilyä vaan. Siis Amylla, tänäänki talutin sitä ja juoksin viressä ku oli nii helvetin kauheeta taas kaikki. ARGH. Romy myös onnistu potkasemaan mua pohkeeseen maanantaina, se keuli ja sit potkas mua.. :D

Ollaa muute aika feimei Idan kans, päästää Sipoon Sanomii täyttää tyhjää tilaa ku ridattii pellol.. hehe :D Voin sit ottaa siit lehdest kuvan ja laittaa tänne ;)

Koulus on ollu semichillii, kokeit pukkaa enkä osaaaa mtn mut ihasamaaa :d heh.

Viikonloppun suunnitelmis ois mennä kummille yöks, sit Adan kans tallille ja kattoo kisoi Eriksnäsii. Sit sunnuntaina todennäkösesti viel leffaa. (:

Loppuun kuvia eiliseltä, anteeks oon järkky. :D


W ♥
F ♥

Ida osaa ;)



PS, EI OO KU JOKERIT ! ♥

kiitänjakuittaan, moro.

24.3.2012

päivän piristys.


piristi mun iltaa kauheesti! :) huomenna kunnon postaus tulossa, tää oli vaa tälläne pakollinen ilmotus.

JA AINIIN, KIITOS JOKERIT ! <3 mestaruutta kohti, jullit on maanantaina lomilla.

21.3.2012

röntgenkuvailua ja tallielämää.

Moi!

Viikonloppu meni iha mukavasti, Olle oli meillä yötä la-su. Katottiin leffaa, datailtiin ja tietysti syötiin. ;) Ruoka omnomnom ♥ Katottiin Bad Teacher, must se oli ihan jees.

Sunnuntaina oltiin kirkossa, tyylikkäästi 10min myöhässä. Saatiin kuitenkin onneks merkinnät. Kirkosta tallille ridaamaan Amy. Meijän piti mennä raviradalle ratsastaa ku kenttä on nyt nii huonos kunnos ettei siin voi mennä, joten Olle sit vaa seisoskeli siel reunal ja lopult turhautu ja lähti tallii venaa et me tultais.
Amy oli ihan mukava ratsastaa, mentii ilman satulaa. Idankans vaihettii sit siin loppuajaks et mä menin Romppulilla ja Ida otti Amyn. :)

Sunnuntaina en muuta oikeen tehny, datailin vaa. Ainii sit Tilda kävi meil, juteltii ja hilluttii pihal hetkise.
Maanantaina perus kouluun, ja sielt sit tallille. Mul oli pää tajuttoman kipee ja muutenki heikko olo, ni koitin selvityy mahollisimman nopeesti himaa.

Ku tulin tallille, ni Ida ja sen veli Olle oli onneks jo laittanu hepat valmiiks ni päästiin heti ratsastaa. Mentiin taas raviradalle. Siin hetki käveltii ja ravailtii, kunnes huomataa et kärryt tulee meit vastaa. Käännyttii ympäri ja lähettii laukkaa toisee suuntaa vähä ku kärryjä ''pakoon'' et päästäis leveempää kohtaa et ne pääsis ohi. MUTTA EI.......


 Amy oli koko alkuajan kyttäillu kaikee, kulkenu mukamas jännittyneenä ja pelleilly. Siinä sitte laukattiin, se ''säikähtää'', hyppää sivulle = umpihankeen ja lennän sen vieree siihe hankee komeesti. Siinävaiheessa päässä kiehu, ja suusta pääs pari rumaa sanaa. Fiilis oli että helvetin kaakki. No se ravityyppi tuli jo perää ja Amy sit juos sinne haistelee sitä hevosta. Huusin Amyy nimellä ja muutenki karjuin sen perään mutta eihän hienoneiti kuule........ Sit se ravityyppi läks menee ni se yks munapää oli taas siel hangessa. Ida sit Romynkaa meni iha siihen tien reunaa ja ku Amy oli juoksemas pois ni Ida otti sen kiinni ja sit menin hakee sen sieltä. Nousin sit uusiks selkää ja lähettii raviradalta pois.

Mentii ridaa Kaltsin pihaa, ja sielläki Amy kokoaja pelleili ja sähläs. Mun päätä jomotti + Amy pelleili = ei hyvä juttu. Ravasin siellä hetken ja poni muuttuki ihan unelmaks, kyttäily väheni ja sen rentoutu. Sit kokeilin laukata, jännitty taas, kyttäily alko yms. Sanoin Idalle etten jaksa enää, ni vaihettii sit poneja. Romppuli oli ihan kiva, perus Romy. Käytiin pari kertaa laukkaa suoralla ja sit takas tallille. :) Idalla Amy oli ihan samanlainen, lopuks ehkä vähän rennompi. Hoidetti hepat pois ja tehtiin iltatalli, sit äiti tuliki hakee.

Pääsin kotiin ni menin suoraan nukkumaan. Nukuin parituntia, heräsin ja mittasin kuumeen, mul oli lämpöö. Sit olin hereillä parituntia, ja sit yöunille. Heräsin aamulla ja totesin ettei must oo kouluunlähtijäks. Jäin himaa ja sänkyy viel hetkeks, sit pikkuhiljaa heräilin ja yheks menin polvilääkäriin.
 Siel todettiin et mun polvessa on kudosturvotusta ja ehkä kierukkavaurio. Täähän tuli siitä, ku tipuin Amyltä kolme viikkoo sitte lumihankeen, mut mun polvi kolahti täysii jäiselle tielle. Mitenköhä mä aina onnistun...? :D Tänää oli sit polven röntgen, maanantaina saan kuulla mitä siel näky.

Eipä mulla muuta, tnä olin jo normaalisti koulussa ja huomenna taas tallille. Tälläviikolla talleilua ois 4pv, mut eilen en ollu joten 3pv. Ensviikolla ma-pe joka päivä tallilla ku Paukku ei oo kotona ni ei pääse liikuttaa heppoja. Lauantaina meen tutustuu mun tettipaikkaan, eli siis Ruskeesuolle Poliisin talleille. Jee ! :)

Ei mulla muuta, sori pitkä txt ja vaan yks kuva.

Moikka, ja kiitos kaikille 81. lukijalle!! Ootte huippuja. ♥