10.6.2012

kiitos taas rakas blogger !

Moi!

Mun piti tosiaan tehä erikoispostaus viimestään keskiviikkona,  mutta kun blogger ei jostainsyystä suostu lataamaan kuvia, niin se ei nyt sitten onnistu. Viimepäivinä olen ollut kauheasti menossa, jonka takia en tänne oo kirjotellu. Katotaan jos huomenna (myöhemmin tänään nukuttuani) saisin kuvia lisättyä ja erikoispostauksen tehtyä. Jos se ei onnistu, niin saatte peruspostauksen kuvattomana. Mä tästä lähen vetään unta palloon, öitä!

5.6.2012

haastetta pukkaa!

Sääntöjen mukaan kiitän haastajaani, vastaan hänen keksimiin 11 kysymykseen, ja keksin uudet 11 kyssäriä seuraavalle 11 blogille, jotka haastan. 

Eka haaste JULIALTA! kiitos :) 



1. Oletko tyytyväinen elämääsi? - iha joo :) 

2. Mikä on suurin unelmasi? - olla isona hyväpalkkasessa ja kivassa ammatissa, elää mukavaa perhe-elämää jossain kivassa omakotitalossa. :) hih

3. Mitä kesäsuunnitelmia sinulla on? - ripari, konffis, muutamat rippijuhlat, heppailua ja sukuolympialaiset ainakin :D 

4. Mikä tekee sinut iloiseksi? - ystävät, lämmin kesä !

5. Mikä on lempi biisisi ja miksi? - tällähetkellä jukkapojan siideripissis, tulee mukava kesäfiilis !

6. Mikä vuoden aika on paras ja miksi? - kesä, koska lämmin ja synttärit, talvi hyvänä kakkosena ku pääsee laskettelemaan :D 

7. Jos on pakko valita, niin tietokone vai kännykkä? - puhelin, koska sillä pääsee myös esim. facebookkiin ja nettiin, mutta koneella ei voi tekstata tai puhuu puhelimessa ja kännykkä on aina mukana kaikkialla :D

8. Miten mieluiten vietät aikaa kavereidesi kanssa? - kesällä ulkona mahollisimman paljon, tallilla heppakamujen kanssa tai sitten iha vaa jossai rannalla, terassilla tms. :) 

9. Paras muisto lapsuudestasi? - hyvä kysymys... ei tuu mitään erityistä mieleen, kaikki porslahdentien sekoilut :D

10. Mikä on lempieläimesi ja miksi? - varmaankin heppa, monikäyttönen eläin :D 

11. Jos saisit päättää iha mitä vain, niin mitä tekisit juuri nyt, jos et tekisi tätä haastetta? - oisin kavereitten kans jossain viettämäs mukavaa iltaa, vaikka jonkun mökillä tms. :) 

Haastan kaikki lukijat, jotka eivät ole vielä kyseistä haastetta tehnyt! :) kysymykset alla :

1. Olitko tyytyväinen todistukseesi, jos olit niin miksi, jos et niin miksi et?
2. Mikä oli parasta viime koululukuvuodessa?
3. Onko sinulla jotain kesälomasuunnitelmia?
4. Vietätkö paljon aikaa sukulaistesi kanssa?
5. Lempi kesäruoka?
6. Lempi tv-sarja, jota olet jo katsonut pidemmän aikaa?
7. Facebook vai Twitter? Miksi?
8. Vietättekö perheen kesken yhteistä ''laatuaikaa''? 
9. Lempparijätski?
10. Unelmiesi matkakohde?
11. Saatko viikko/kuukausirahaa? Jos saat, niin paljonko?

Huh, ensimmäinen ohi... :D 

tää oli pakko tunkee väliin tai en ois jaksanu tarkistaa tekstiä loppuun... 


Sit seuraava haaste, tää tuli JASSULTA! kiitos :) 

1. Jokaisen pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Vastaa kysymyksiin, jotka olet saanut ja luo itse 11 kysymystä niille, joille lähetät haasteen eteenpäin.
3. Valitse 11 henkilöä ja linkitä heidät postaukseen.
4. Mene heidän blogiinsa ja kerro heille, että haastoit heidät.
5. Ei takaisin haastamista. 

Tää onki sitte pidemmän kaavan juttu.. Katotaan mitä keksin :D 
1. Rakastan valokuvaamista, ja odotankin että saisin uuden kameran käsiin. Toiveena Canon EOS 600D tai 550D.
2. Oon jäätelösyöppö. Kesäsin menee vähintään jäätelö päivässä, ja talvellakin niitä katoo hyvään tahtii. Oottakaapa vaan kun en mahu enään ovesta ulos. :D 
3. Tykkään kesästä muutenkin. Lämmin ilma, elukat voi olla pihalla, ja ne tykkää siitä. Kaikki kesäruoka, omnomnom. Miks puhun aina vaan ruuasta ?!!? voiei.
4. Oon alkanu pikkuhiljaa sietämään salkkareita :D
5. Ootan heppakesää! Varsinkaan kun en oo päässy hetkeen ratsastamaan.. :( 
6. Vaikka suunnitelmat meni uusiks aika lailla, on mulla vahva tunne et täst kesästä on tulossa paras. Vielä kun sais pari palasta kohalleen.. (; 
7. Synttärit kk ja 2pv päästä! wohooo :) 
8. Muistin just et rakas kissani täyttää huomenna 2v. :) 
9. Suunnittelen yleensä kauheesti kaikkea, mut sit en koskaan toteuta mitään.. :D 
10. Tokavika! Tajusin just et nää kaikki faktat ei oo iha muhun liittyviä mut samapa tuo kai :D 
11. Oon huono bloggaaja kerron vikassa vaan sen että tää loppu nyt tähän :D 

Kysymykset Jassulta mulle:
1. Mitä arvostat ystävissä? - rehellisyyttä, luotettavuutta

2. Mitä suunnitelmia kesälle? - chillailua :) 

3. Mitä harrastat? - heppailua ja valokuvausta pienimuotoisesti! 

4. Jos voisit muuttaa itsessäsi yhden asian, mikä se olisi? - hiukset kasvais nopeemmin :D 

5. Kolme asiaa mitä rakastat elämässä? - perhe, ystävät, ruoka ♥

6. Elämäsi parhaimmat hetket? - ää en osaa sanoo :) 

7. Mitä toivot/odotat tulevaisuudelta? - hyvää, tervettä ja pitkää elämää 

8. Kuka osaa aina piristää sinua? - hmph en osaa vastata :<

9. Oletko tehnyt jotain, mitä vannoit ettet ikinä tekisi? Jos niin, mitä? - no en sillain :D 

10. Olisitko valmis luopumaan kaverista rahasta? - en !

11. Minkä takia aloitit kirjottamaan blogia? - koska moni kaveri kirjottaa blogia, ja moni sano että pitäs alottaa kirjottaa :D ja tää kuulosti kivalta. :) 

Nyt oon entistä laiskempi, ja annan samat ohjeet kun edellisessä haasteessa; haastan kaikki ketkä ei oo tehny, ja ottaa samat kysymykset tosta ylhäältä mitkä keksin Julian haasteeseen. Anteeks taas mut nyt ei vaan jaksa. :D

Pahoittelen myös melkein_kuvatonta postausta, yöllä tai huomenna tulossa pienimuotoinen erikoispostaus ;) 

JA HEI ! En ollutkaan tänään Kallen luona, joten postausta ponista myöhemmin kun tapaan sen. :) 

4.6.2012

täällä taas!

Tosiaan, pahoittelen taukoa. Ei ole ollut aikaa, on ollut ongelmia koneen, sekä bloggerin kanssa yms. En ala nyt turhaa selittelemään miksen ole kirjoittanut, ei siihen mitää syytä oo. Ei oikeen vaa oo ollu aikaa eikä inspistä. :D

En nyt ala päiväkohtaisesti viimesestä kolmesta viikosta selittelemään... Kerron yleisesti, viime kouluviikoista, talleilusta, jalan parantumisesta yms. Jos ei kiinnosta sekalainen pitkä postaus, niin voi ihan hyvin mielin skipata. Ja propsit niille, jotka lukee loppuun asti! :D

KRAN TURISMO ♥     PAITA POIS ♥    PASKA KESÄ !   SIIDERIPISSIS ♥

Ensiksi, jalka. Mulla siis meni nivelsiteet kun tipuin Amylta maanantaina 7.5. Mulle laitettiin nilkkatuki sillon illalla, ja tiistai aamuna suunnattiin takas Porvooseen ja tutkimuksiin. Siellä sit venattiin yhteensä yli neljä tuntia ja sit ne tulee ja ilmottaa et mul on vaa nivelsiteet venähtyny, vaikka sillon maanantai-iltana ne epäili jopa kolmee murtumaa ja koko jalka oli ihan vinossa.
 Me ei sit oikeen luotettu siihen Porvoon toimintaan, ja lähettiin yksityiselle. Suhteiden kautta päästiin Suomen yhdelle parhaista lasten jalkaortopedeistä. Se sitten tutki mun jalkaa, katto kuvat ja lausunnot ja sano, että murtmuaa ei oo, mut nivelsiteet on venähtäny pahasti, asteikolla 1-3 ni 2,5. Siihen laitettiin vaan se tuki takas, ja sain kepit. Kepeillä kävelin reilut 2viikkoa, ja tukea pidin n. 3viikkoa.
 Mul oli liinkuntakielto toukokuun loppuun, mutta koska lääkärille en oo vielä päässy ni en oo pahemmin liikkunu. Lääkäri siis torstaina. Jalka on edelleen turvonnu ja kipee, kävellä pystyn normaalisti mut juosta en voi periaatteessa ollenkaan. Nyt muutama kuva... :D


vasemmalla mun jalka kun venattiin päivystyksessä, pari tuntia tippumisen jälkeen.
oikeella jalka maanantai-iltana nilkkatuessa, joka oli mun kaveri sen 3viikkoa. 

Lääkärin jälkeen voin tulla kertomaan mitä ne sano, mua nimittäin epäilyttää et siel ois jotain muutakin, kun jalka viel turvonnut ja kipee.

Seuraavaks, talleilu. Oon siis käyny tallilla vaikka en oo pystyny ratsastamaan. Hieman kyllä jo tekis mieli nousta selkään, mut sit jos käyki jotai ja jalka ei oo terve ni en sit oo viittiny. Tosin Amykaan ei oo nyt kunnolla käytettävissä kun siltä puuttuu kenkä (taas).  Jippu on kasvanu ihan kauheesti, se on jo niin iso tyttö! :) Hepat on päässy laitumelle ja huomaa selvästi et ne nauttii. Niillä on iso tila olla, ne saa syödä vapaasti vaikka keskellä yötä, ja niillä on katos missä olla sateelta suojassa. Tosin itikat kiusaa ärsyttävästi, mut ötökkämyrkkyy mahollisimman usein ku laittaa ni pysyy ne ees vähän loitolla.

Videossa Jippu pari viikkoa sitten, 12.5 jos oikein muistan. Ihan selvää arabia, toi häntä ;)

Kolmanneks, koulu ja vihodoin LOMA ! Viimeset kouluviikot meni rennosti. Vika viikko oli paras, oltiin tiistaina Linnanmäellä kaikkien kasien kans, ja jäin sinne sitten vielä ku osa palas yhteiskuljetuksella takas kotia. Keskiviikkona oltiin oman luokan kanssa leffassa, katottiin MIB3 jonka jälkeen käytiin vapaasti syömässä missä tahottiin. Sit ois pitäny käydä vielä jossain kulttuurimuseossa, mut me käytiin vaan kääntymässä siellä nopeesti. :D

Kesälomapläänejä ois aika lailla. Nyt oon kotona 17.6 asti, ja siitä alkaa semmonen jakso että oon kotona välissä vaan juhannuksen + muutamia satunnaisia päiviä, kunnes onki jo 29.7... Ohjelmassa mm, rippijuhlia, heppaleiriä, oma ripari, konffis, sukuolympialaiset ja vähän lisää rippijulia. :D

taas ruokaa... ?! 

wnb taidekuvailuja.... 
 Muutama sananen kuvien väliin. Huomenna oon menossa tallille aamusta, tosin Amylta puuttuu kenkä ni sillä ei voi kunnolla mennä, ajattelin kyllä ratsastaa vähän, sillä illemmalla oon menossa Porvooseen kattomaan Kallea, entistä ''liikutusponia''. Siitä varmaan postausta sitten lähiaikoina. :) Tässä vielä Miran ja Kallen blogi !
ollaa me hyvii ;) 

ruokaa !

viime kesä, Tanja. ♥ 
Pari haastettakin oon saanu, lähipäivinä teen ne joten sellastakin postausta tulossa. Koitan kesällä postailla useemmin, jos on jotain postausehdotuksia ni laittakaas tulemaan. Oon ollu tosi laiska tän blogin kanssa, mutta koitan aktivoitua... :D Tääkään ei ihan aamulla tullu, ku aloin yhen aikoihin kirjottamaan, mut sit en tietenkään julkassu vaan olin painanu tallenna.. No, ei voi mitään, nyt alan tekemään rippijuhlakutsua ja uutta kesäsempää banneria, moikka! :)
Ja ilmotelkaa jos ootte jaksanu lukee loppuun, ja muutenkin kommentoitu on sallittua!

ps, pahoittelen erittäin sekavaa postausta :D:D

3.6.2012

ANTEEKSI RAKKAAT !

Pyydän nöyrästi anteeksi teiltä, rakkaat 85 lukijaa! En oo kirjottanu ikuisuuteen, mut huomisen aamun pyhitän bloggaamiseen. :D Aamen. ps, anteeks jos toi teksti menee jotenki jännästi ku kirjotan ipadilla ja tää heittää kaikki rivit yms miten sattuu :D

14.5.2012

pikainffo

Moi!

Sori et on jääny kirjottaminen, nytki vaa kerron pikasesti viimesestä viikosta.

Maanantaina hypättiin Amylla kaikki kolme, mä, Paukku ja Ida. Kaikki meni hyvin, tyttö oli alkuverkoissa tosiupee :) Sit menin tippumaan ja mult meni vasemmasta nilkasta nivelsiteet..

Tää oli vaa pikainffo, anteeks et en oo päivitelly ): Kirjotan asiasta kunnon postauksen kolmen päivän sisään, sen mukaan ku kerkeen. Ei muuta, SUOMI VOITTOON ! <3 aamen.

moro :)

5.5.2012

viikonloppu !!

Moi!
Hmm.. Kirjotin viimeks torstaina :D Eilen olin Tildan kans itiksessä, kauheen hyvin saatiin ostettuu kaikkee mitä piti ja kaikki suju hyvin. (: Sieltä sitte kotiin, ja tallille ku sain kyydin.

 Mentiin Idan kans Amy puoliks pellolla, hypättiin ilman satulaa. Ei menty kauheen kauaa, molemmat otti muutamat hypyt ja Amy pääs aika helpolla ku ei oikeen vaadittu mitään. Tehtiin sit iltatalli yhes ja lähettii himaa. :)

 Pääsin kotii, vaihdoin vaatteet ja lähin Tildalle. Tarkotus oli mennä Södiksee, mut koko kylä oli iha kuollu ni suunnattii sit Nikkilää. Siellä sit Mikolle, ja jossaivaihees Emppuki tuli sinne. Ei tehty mitää kummosii, himas olin 12 jälkee... Äiti tykkäs :D:D SUOMI VOITTI JEEJEE !! (: oli kiva päivä, kiitos kaikille ! <3

Tänään en oo tehny viel mitää... Pitäis alkaa siivoo ni pääsiski tnää viel jonnekki :D Äiti lähtee huomen kymmenekspäiväks Puolaan, joten himas tulee olee vähä erilaist. Mut lähen ahkerana siivoo, moikka!

3.5.2012

kiirekiirekiire!

MOI!

Nyt kerron vaan ihan pikasesti muutamasta viime päivästä. :D

Tiistaina lagasin eka himassa, tein äidille synttärikakun jne. Sit lähettiin Tildan kans Nikkilään. Oltiin eka Mikon ja Empun kans rampeilla, sit käytiin syömässä ja sit mentiin Empulle. Sieltä sitte Aktialle ja Samuki tuli laivalta suoraan sinne. Kivaa oli, siit viel viemää Netan lopmakko Landboho. :D

Jippuki kasvanu iha kauheesti! c. paukku (:


Eilen oli taas koulua kahteen viikkoon, pläääh.. Kauheesti hommia ois. Koulusta tallille, mentiin Idan ja Paukun kanssa Amy kolmisteen. Eka Ida, sit Paukku ja minä vikana. Tyttö oli tosi kiva! Senjälkeen tehtiin vaikka mitä, suunniteltiin kesää yms syötiin. ;) Paukku vei mut sit Idan kans himaan. Kivaa oli, kiitos seuralle ! :) <3

sori laatu ku rajasin, paras poni (; c. paukku!


Tänään olin perus koulussa, ja koulust sit himaan. Himas tein ruokaa veljelle ja mulle. Syötiin, ja hetkenpääst lähin Tildalle auttaa sitä matikas. Laskettiin niit helvetin laskuja erittäin onnistuneesti vajaa tunti, ja sit lähettiin Södikseen. Siel sit Jenna, Erica ja Samu oliki jo kattomas Mikon pelii, ja me liityttii seuraa. :D Käytii kaupas pari kertaa ja muuten vaa jillailtii, rentoo.

Nyt lähen pikkuhiljaa nukkumaan, moimoi! :)

AINIIN! Tosi myöhässä mut silti, KLARA VAPPEN! (;