4.6.2012

täällä taas!

Tosiaan, pahoittelen taukoa. Ei ole ollut aikaa, on ollut ongelmia koneen, sekä bloggerin kanssa yms. En ala nyt turhaa selittelemään miksen ole kirjoittanut, ei siihen mitää syytä oo. Ei oikeen vaa oo ollu aikaa eikä inspistä. :D

En nyt ala päiväkohtaisesti viimesestä kolmesta viikosta selittelemään... Kerron yleisesti, viime kouluviikoista, talleilusta, jalan parantumisesta yms. Jos ei kiinnosta sekalainen pitkä postaus, niin voi ihan hyvin mielin skipata. Ja propsit niille, jotka lukee loppuun asti! :D

KRAN TURISMO ♥     PAITA POIS ♥    PASKA KESÄ !   SIIDERIPISSIS ♥

Ensiksi, jalka. Mulla siis meni nivelsiteet kun tipuin Amylta maanantaina 7.5. Mulle laitettiin nilkkatuki sillon illalla, ja tiistai aamuna suunnattiin takas Porvooseen ja tutkimuksiin. Siellä sit venattiin yhteensä yli neljä tuntia ja sit ne tulee ja ilmottaa et mul on vaa nivelsiteet venähtyny, vaikka sillon maanantai-iltana ne epäili jopa kolmee murtumaa ja koko jalka oli ihan vinossa.
 Me ei sit oikeen luotettu siihen Porvoon toimintaan, ja lähettiin yksityiselle. Suhteiden kautta päästiin Suomen yhdelle parhaista lasten jalkaortopedeistä. Se sitten tutki mun jalkaa, katto kuvat ja lausunnot ja sano, että murtmuaa ei oo, mut nivelsiteet on venähtäny pahasti, asteikolla 1-3 ni 2,5. Siihen laitettiin vaan se tuki takas, ja sain kepit. Kepeillä kävelin reilut 2viikkoa, ja tukea pidin n. 3viikkoa.
 Mul oli liinkuntakielto toukokuun loppuun, mutta koska lääkärille en oo vielä päässy ni en oo pahemmin liikkunu. Lääkäri siis torstaina. Jalka on edelleen turvonnu ja kipee, kävellä pystyn normaalisti mut juosta en voi periaatteessa ollenkaan. Nyt muutama kuva... :D


vasemmalla mun jalka kun venattiin päivystyksessä, pari tuntia tippumisen jälkeen.
oikeella jalka maanantai-iltana nilkkatuessa, joka oli mun kaveri sen 3viikkoa. 

Lääkärin jälkeen voin tulla kertomaan mitä ne sano, mua nimittäin epäilyttää et siel ois jotain muutakin, kun jalka viel turvonnut ja kipee.

Seuraavaks, talleilu. Oon siis käyny tallilla vaikka en oo pystyny ratsastamaan. Hieman kyllä jo tekis mieli nousta selkään, mut sit jos käyki jotai ja jalka ei oo terve ni en sit oo viittiny. Tosin Amykaan ei oo nyt kunnolla käytettävissä kun siltä puuttuu kenkä (taas).  Jippu on kasvanu ihan kauheesti, se on jo niin iso tyttö! :) Hepat on päässy laitumelle ja huomaa selvästi et ne nauttii. Niillä on iso tila olla, ne saa syödä vapaasti vaikka keskellä yötä, ja niillä on katos missä olla sateelta suojassa. Tosin itikat kiusaa ärsyttävästi, mut ötökkämyrkkyy mahollisimman usein ku laittaa ni pysyy ne ees vähän loitolla.

Videossa Jippu pari viikkoa sitten, 12.5 jos oikein muistan. Ihan selvää arabia, toi häntä ;)

Kolmanneks, koulu ja vihodoin LOMA ! Viimeset kouluviikot meni rennosti. Vika viikko oli paras, oltiin tiistaina Linnanmäellä kaikkien kasien kans, ja jäin sinne sitten vielä ku osa palas yhteiskuljetuksella takas kotia. Keskiviikkona oltiin oman luokan kanssa leffassa, katottiin MIB3 jonka jälkeen käytiin vapaasti syömässä missä tahottiin. Sit ois pitäny käydä vielä jossain kulttuurimuseossa, mut me käytiin vaan kääntymässä siellä nopeesti. :D

Kesälomapläänejä ois aika lailla. Nyt oon kotona 17.6 asti, ja siitä alkaa semmonen jakso että oon kotona välissä vaan juhannuksen + muutamia satunnaisia päiviä, kunnes onki jo 29.7... Ohjelmassa mm, rippijuhlia, heppaleiriä, oma ripari, konffis, sukuolympialaiset ja vähän lisää rippijulia. :D

taas ruokaa... ?! 

wnb taidekuvailuja.... 
 Muutama sananen kuvien väliin. Huomenna oon menossa tallille aamusta, tosin Amylta puuttuu kenkä ni sillä ei voi kunnolla mennä, ajattelin kyllä ratsastaa vähän, sillä illemmalla oon menossa Porvooseen kattomaan Kallea, entistä ''liikutusponia''. Siitä varmaan postausta sitten lähiaikoina. :) Tässä vielä Miran ja Kallen blogi !
ollaa me hyvii ;) 

ruokaa !

viime kesä, Tanja. ♥ 
Pari haastettakin oon saanu, lähipäivinä teen ne joten sellastakin postausta tulossa. Koitan kesällä postailla useemmin, jos on jotain postausehdotuksia ni laittakaas tulemaan. Oon ollu tosi laiska tän blogin kanssa, mutta koitan aktivoitua... :D Tääkään ei ihan aamulla tullu, ku aloin yhen aikoihin kirjottamaan, mut sit en tietenkään julkassu vaan olin painanu tallenna.. No, ei voi mitään, nyt alan tekemään rippijuhlakutsua ja uutta kesäsempää banneria, moikka! :)
Ja ilmotelkaa jos ootte jaksanu lukee loppuun, ja muutenkin kommentoitu on sallittua!

ps, pahoittelen erittäin sekavaa postausta :D:D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

(: